داشتن یک صحنه خوب خیلی عالی است ولی شما برای استفاده از آن باید چگونگی به کار بردن آن در عکسهایتان را بلد باشید. خوشبختانه برای این عکس من محل عکسبرداری را میدانستم و ایدهی خوبی نیز برای عکسبرداری در آن داشتم.
من قبلا عکسهایی در این مکان داشتهام ولی فکر میکردم استفاده بهتری از آن ببرم. برای همین به همراه تیمی متشکل از یک رقصنده باله، یک هنرمند هیپ هاپ و یک دستیار عکسبرداری به محل عکاسی بازگشتم. در ادامه این مطلب لنزک شرح روز عکاسی را به شما خواهم داد.
اول از همه طرحی توصیفی از هدفم برای هر محل رسم کردم. این طرح را در اختیار مدلها و دستیارم قرار دادم تا با من هماهنگ باشند.
آخرین باری که در این محل بودم مجذوب پلههای جالبش شدم. که به نوعی من را به یاد کارهای Maurits Cornelis Escher میانداخت.
من قبلا عکسهایی از رقصنده هیپ هاپ یعنی Danny گرفته بودم، بنابراین از توانایی جسمانی او با خبر بودم.
اول من قصد داشتم یک صحنه دو نفره بگیرم ولی سپس متوجه ترکی در سقف شدم که میله گردهایی از آن بیرون زده بودند و تصمیم گرفتم از آن برای محکم کردن طناب استفاده کنم (من همیشه طنابی در کیف عکسبرداریام دارم). بدین صورت تبدیل به یک عکس سه نفره شد و Danny خود را با طناب بست و به صورت معلق ایستاد. سپس او بر دستهایش ایستاد و در نهایت Saar به صورت برعکس توسط طناب آویزان شد. چند عکس از هر نفر گرفتم تا طبیعی به نظر برسد و در نهایت به عکس خوبی دست یافتم.
در گام بعدی قصد داشتم عکس را گیج کنندهتر کنم. من از May خواستم وقتی که علامت دادم موهایش را حرکت دهد تا به نظر برسد که در حال افتادن است. (به عکس اول همین پست مراجعه نمایید)
من عکاسی را با نور طبیعی و لنز Sigma 20-10 میلیمتری با سرعت ۵۰۰/۱ ثانیه انجام دادم. در این حالت نور زیادی در دسترس بود و هیچ نیازی به نور مصنوعی حس نمیشد.
تغییر چندانی بر عکس داده نشده است، به جز رنگ بندی و استایل و یک چرخش ۱۸۰درجه ای بر عکس، بقیهی چیزها تماما به همان صورت اول باقی گذاشته شدهاند.
منبع
برگرفته از: DIY photography
لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.