۳ راه برای عکاسی از ماشین فراری با بودجه ای محدود

همیشه یکی از افتخارات من به عنوان عکاس، داشتن شانس عکاسی از ماشین های لوکس بوده است. متاسفانه، من استودیو بزرگی که بتوانم ماشین را در آن جای بدهم در اختیار ندارم و نیاز دارم که نور پردازی ماشین ها را در مکان های مختلف مانند: گاراژ و در خیابان انجام دهم. در ادامه شما را با ۳ تکنیک نورپردازی که می توانید برای عکاسی از ماشین، محصولات بزرگ و عکاسی از اجسام بی جان (still life shots) از آن ها استفاده کنید، آشنا خواهیم کرد.

انعکاس مستقیم

اولین عکسی که من دوست دارم بگیرم داخل گاراژ است. و این به نورپردازی ایی نیاز دارد که ما به آن انعکاس مستقیم می گوییم. این زمانی است که ما از نور انعکاس سافت باکس (softbox) برای نورپردازی عکس استفاده می کنیم. این به ما یک هایلایت نرم و زیبا برای تاکید کردن روی منحنی ها می دهد. ما برای این درون گاراژ عکاسی می کنیم که از نور های اضافی محیط خلاص شویم. ما نتیجه گرفتیم که برای عکس ها از دیافراگمی بسته تر استفاده کنیم (f16) و قدرت فلاش ها را نصف می کنیم و این قطعا به نوع فلاش های شما بستگی دارد.

ما برای این عکس از ۲ عدد سافت باکس (softbox) استفاده کرده ایم.

زمانی که عکاسی می کردایم جا به جا شدیم تا نور خودش را به ما نشان بدهد.

این موضوع روی سوژه با رنگ تیره بهتر کار می کند.

نوردهی را دو پله کم کنید

انتخاب عالی دیگر تکنیکی است که من از آن در عکاسی پرتره استفاده می کنم. پس این تکنیک نه تنها برای عکاسی از ماشین، بلکه در عکاسی از مردم و اجسام بی جان نیز کاربردی است. ما برای این عکس در قدم اول نوردهی پس زمینه را دو پله کاهش داده و سپس دو عدد فلاش اکسترنال (speed lights) یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ سوژه قرار می دهیم.

عکس با قرار دادن دو عدد فلاش اکسترنال.

دو پله کاهش نوردهی پس زمینه و استفاده از دو فلاش اکسترنال.

استفاده از نوردهی طولانی برای عکس های بیرون از گاراژ

زمانی که این عکس را می گرفتیم، فقط از یک عدد فلاش کوچک کفشکی (small hot shoe speed lights) استفاده کردیم. ولی ما می خواستیم عکسی ویژه خلق کنیم، پس تا غروب آفتاب صبر کردیم بعد دوربین را روی سه پایه قرار دادیم. ما با سه عدد فلاش اکسترنال (speed lights) شروع کردیم، دو عدد را در سمت راست و چپ قرار دادیم (با چتر) و دیگری را وسط گذاشتیم (ساده).

ما فلاش اکسترنال دیگری نیز داشتیم که برای نقاشی با نور (یک تکنیک است) پس زمینه استفاده می کردیم.

در پایان تنظیماتی که انجام دادیم شامل، سرعت شاتر ۳۰ ثانیه و دیافراگم f/18 (زمان ۳۰ ثانیه برای داشتن زمان کافی برای دور زدن دور ماشین و f/18 برای افکت ستاره ها). زمانی که فلاش اصلی زده شد، ما ۳۶۰ درجه کامل دور تا دور ماشین زدیم، این در حالیست که فلاش به طور مداوم در حال زده شدن است. وقتی به عقب رسیدیم، فلاش را رو به دوربین نشانه رفتیم و ستاره های پس زمینه ایجاد شدند.

پشت صحنه.

با استفاده از ۴ فلاش اکسترنال. ۳ فلاش برای نور اصلی و فلاش چهارم برای نقاشی با نور پس زمینه و پیش زمینه عکس.

م

منبع

برگرفته از: Diy photography

نظرات شما

  1. حبیب

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳

    با سلام خدمت همه عزیزانی که برای سایت تلاش میکنن ، من خودم علاقه به عکاسی دارم ، عکسای تو سایتتون واقعا قشنگن.

    1. زند

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۳

      سلام خدمت شما

      تشکر فراوان.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *